Köpvillkor

Läs detta innan beställning:


Utan läkares inrådan ska barn, växande tonåringar, gravida, ammande samt de som pga av sjukdom är svaga inte använda viktminskningshjälpmedel och inte banta. Kosttillskotten ska ej blandas med medicin. Om du har medicinska besvär bör du alltid konsultera din läkare innan du börjar med någon form av viktminskningsmetod. SlimShoppings diet- och bantningshjälpmedel för att lyckas gå ner i vikt ska ej vara den enda näringen utan en del av en balanserad kost. Utan läkares inrådan ska man inte gå på diet, bantning och lågkaloridiet längre än 3 veckor i sträck. Viktminskning kan inte uppnås utan att anpassa sin kost och sitt dagliga intag av kalorier. SlimShoppings diet- och bantningshjälpmedel är varken läkemedel eller naturläkemedel. Om du är under 18 år måste du be om dina föräldrars tillåtelse innan du skickar in din beställning.


Hur beställer man?

När du hittar den produkt du söker anger du önskad kvantitet och trycker på knappen "lägg i kundvagnen". Uppe i högra hörnet finns kundvagnen och du kan när som helst trycka på den för att se vad som finns i. Du kan enkelt ta bort eller öka antalet av en produkt i kundvagnen genom att ändra kvantitet och klicka "uppdatera kundvagnen". Därefter går du antingen vidare och hämtar andra produkter, eller så trycker du på knappen "Till kassan" ("Nästa") för att skriva in din leveransadress. Därefter går du vidare för att betala för din beställning.


Porto- och fraktavgift Sverige

En fraktavgift på totalt 39 kr tillkommer oavsett orderstorlek. Överstiger din ordersumma 1000 kr levereras varorna fraktfritt. (Gäller endast leveranser inom Sverige). SlimShopping förbehåller sig rätten att skicka leveranser med rekommenderad post / postförskott utan kostnad för kunden. Försändelser ligger kvar 14-30 dagar på Posten. Alla, inom den tiden, outhämtade försändelser eller med felaktig adress belastar kundens konto med alla frakt- och fakturakostnader samt 175kr (exkl. moms) i administrationsavgift. Om ditt paket försvinner eller är transportskadat måste du anmäla detta till Posten och SlimShopping omedelbart. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.


Porto- och fraktavgift alla världens länder

Sverige: 39 kr
Norge: 49 Nkr
Danmark: 49 Dkr
Finland: 5€
Alla andra länder: £10.


Leveranstid

Normal leveranstid inom Sverige är 24 timmar-5 arbetsdagar om inget annat anges. Skulle leveranstiden avvika från den utlovade, eller om varan är tillfälligt slut, kontaktar vi dig snarast.


Betalningsvillkor: Sverige

* Bank- eller kreditkort
Betalningen med antingen VISA, DinersClub eller MasterCard (EuroCard)sker över en säker anslutning. Produkterna skickas direkt hem till dig.


* Faktura (Betala 10 dagar i efterskott) med eventuell möjlighet att dela upp betalningen
Du betalar i efterskott (10 dagar) när du fått din beställning dvs din avi från posten. Kostnad 19kr. Fakturan skickas hem till dig (till din folkbokföringsadress) tillsammans med ditt paket. Fakturering sker via Klarna AB. OBS: Om du inte hämtar ut ditt paket inom kredittiden kommer en fakturapåminnelse att skickas ut till en kostnad av 50 kr. Se villkor för outhämtat paket.


Klarnas betalningsvillkor:
Betalningsvillkor 10 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd/registrerad adress, vid köp över 2000 kr görs sedvanlig kreditprövning. Mer information om fakturera mig och Kreditor hittar ni på www.klarna.se. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 19 kr inkl moms.

Dela upp betalningen? När du fått din faktura kan du välja att dela upp betalningen och betala så lite som 100 kr per månad. Mer information finner du på den faktura som du får med din beställning.


Betalningsvillkor: alla världens länder förutom Sverige
För leveranser till alla andra länder tillämpas endast betalning via bank- eller kreditkort.


Personuppgiftslagen

När du som kund fyller i dina personuppgifter godkänner du att dessa uppgifter används för bästa service, för kontakt och leverans av varor. Vi skickar ut nyhetsbrev vilket du kommer att få gratis som kund. I övrigt skapar vi inga register över våra kunder och deras köp. Vi vidarebefordrar inte våra e-postadresser till utomstående.


Ångerrätt / Returrätt /

SlimShopping tillämpar konsumentköplagen vid hantering av returer. Du har därmed full returrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Ytterliggare 30 dagars returrätt gäller om du frågat om detta i förväg. Varan skall vara oanvänd och i obruten förpackning. Underkläder och slimmande strumpor / cellulitbyxor kan ej bytas i storlek eller returneras pga hygien.

Observera: vid byte eller återbetalning kontaktar du vår kundservice som ger dig ett returnummer. Märk alltid ditt returpaket med detta nummer. Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal.

Kunden står själv för returportot samt är ansvarig för att returen anländer vårt lager. Vi återbetalar ej fakturakostnader och porto för utskicket till dig. Alla ofrankerade returförsändelser belastar avsändarens och kundens konto med 49 kr. Alla outhämtade försändelser/felaktig adress belastar kundens konto med alla frakt- och fakturakostnader samt 175kr (exkl. moms) i administrationsavgift.

Återbetalning vid retur sker endast då varorna returneras i helt skick i oöppnad förpackning.

Skicka tillbaka varan i liknande emballage som den mottogs i. Notera att det är varans skick vid framkomsten till SlimShopping som är avgörande för om varan kan anses ha returnerats i helt skick.

Om vi har skickat fel vara står vi för kostnaden av returen till vårt lager.


Reklamationer

Vid reklamation kontaktar du vår kundservice som ger dig ett returnummer. Märk paketet med detta nummer. SlimShopping tillämpar konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. En produkt kan endast reklameras vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt efter det att du upptäckt felet så skickar vi en ny, felfri vara. Kan felet inte avhjälpas kommer återbetalning att ske.

Vid reklamation betalar du själv kostnaden för retur till vårt lager. När varan inspekterats av vår personal, och felet konstaterats, kommer vi att återbetala kostnaden för returportot.


Returadress:
Slim Shopping
Per Jacobs väg 10
263 52 Höganäs

OBS: Alla ofrankerade returförsändelser belastar avsändarens / kundens konto med 49 kr.



Vad händer om jag inte är nöjd eller om det uppstår en tvist?

Om tvist uppstår mellan oss (SlimShopping) och dig som kund kommer vi uppmana lösning med hjälp av Allmäna Reklamationsnämnden. Vi kommer följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendation.


Kundtjänst - Vanliga frågor och svar / FAQ


Kanske har dina frågor redan besvarats av vår kundservice. Genom att titta bland svaren på de vanligaste frågorna kan du se om du hittar svaret på just din fråga.


E-post till kundservice: info@slimshopping.se

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och ta del av våra unika erbjudanden!